Nersegling

God morgon på er alla. Nu är det snart dax att lägga ut för den första seglingen i år
 
 
 
 
En fantastisk morgon, isen ligger på bryggstolparna. Lite dimma och en sikt på c:a 200m.
 
 
 
 
 
Bråviken ligger i sin dimma
 
 
 
 
Nu ligger norrköping 10Nm bakom oss
 
 
 
Ett sånt strålande väder, Det är nästan dax för badbyxor... 8,5 grader i vattnet
 
 
 
 
Motorgång är inte vad man önskar, men i detta vädret är det helt ok......
 
 
 
 
Arkösund i sikte
 
 
 
 
Ett stopp i Arkösund med lite mat och segelsnack...
 
 
 
Siktar Kejsaren! men det är fel prick.................
 
 
 
 
De har bytt ut Kejsaren. Nya Kejsaren ser ut så har. Ska det vara så? Hur tänker de? Det finns ju traditioner....
 
 
 
 
 
 Två av mina favorit fyrar.....
 
 
 
 
Någon som kan säga deras fyr-karaktär?
 
 
 
 
Nu är min Beauty i sin hamn, Hon trivs bra! _/)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Maxi77Beauty

Här kan ni följa mina seglingar under sommaren. Ni kommer även här kunna följa förändringar och förbättringar som jag gör med båten, samt lite tips och trix. Båten är en Maxi 77 från 1979 med segel nummer 2852.

RSS 2.0