Första tävlingen för säsongen

Då har jag provat vingarna i första tävlingen i år.
 
Här ligger vi samlade några båtar dagen innan tävlingen, Det var ett fantastiskt väder och trevlig gemenskap.
 
 
 
 
 
Som sagt det var inte helt lätt att dra i rätt tamp, eller när och varför. men här ser det väll ganska ok ut tycker jag, det kändes bra och GPS-n som fick avgära om skotningen var rätt.
 
 
 
 
 
Även i detta fall fick GPS-n avgöra skotningen. Jag vet att detta är ett nytt sätt att segla gennaker men att segla nästan platläns och försöka få in vind i gennaker bakom fatheaden var inte lätt. så lösningen blev att hålla storen mot där vinden kom och hissa gennaker så högt det bara gick. Man kan göra så men det är inte säkert att det är rätt. Farten ökade så resultatet var mer vind i seglen. 
 
 
 
 


Kommentarer
55:an

Har du seglat ifrån någon wasa 55 någon gång?:)

Svar: Haha.... Det vore något att segla om en Wasa 55. Men nog seglade jag ifatt dig med genakern Gersimi......
Lars Thulin

2014-08-14 @ 22:54:58
55:an

Har du seglat ifrån någon wasa 55 någon gång?:)

2014-08-14 @ 22:55:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Maxi77Beauty

Här kan ni följa mina seglingar under sommaren. Ni kommer även här kunna följa förändringar och förbättringar som jag gör med båten, samt lite tips och trix. Båten är en Maxi 77 från 1979 med segel nummer 2852.

RSS 2.0